Διατροφή

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ-ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ-ΠΑΙΔΙΩΝΟι σωστές διατροφικές συνήθειες είναι εξέχουσας σημασίας στην πρόληψη της τερηδόνας και των νόσων του στόματος. Είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδάκι να υιοθετήσει έναν σωστό τρόπο διατροφής που θα το ακολουθεί σε όλη του τη ζωή. Στην μικρή ηλικία οι γονείς και οι κοντινοί συγγενείς (γιαγιάδες, παππούδες) είναι εκείνοι που διαμορφώνουν τις συνήθειες διατροφής του παιδιού.

Η τερηδόνα δημιουργείται από τα επικίνδυνα οξέα που παράγονται από τον μεταβολισμό των υδατανθράκων (ζάχαρη και άμυλο), παρουσία μικροβίων του στόματος, πάνω στα δόντια. Αυτό που κυρίως καταστρέφει τα δόντια δεν είναι τόσο η ποσότητα της ζάχαρης, αλλά η συχνότητα χρήσης και η διάρκεια παραμονής της στο στόμα.

Πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στην επιλογή των τροφίμων, γιατί η ζάχαρη βρίσκεται κρυμμένη σε πολλές τροφές (όλα τα αναψυκτικά, παιδικά γιαούρτια, μαρμελάδες, δημητριακά). Βλαβεροί για τα δόντια είναι επίσης ζυμώσιμοι υδατάνθρακες που υπάρχουν στο γάλα και το μέλι. Η πιο γρήγορη και εκτεταμένη καταστροφή των δοντιών παρουσιάζεται σε παιδιά που χρησιμοποιούν μπιμπερό με γάλα ή άλλα γλυκά ροφήματα κυρίως κατά τη διάρκεια του νυκτερινού ύπνου, αλλά και σε παιδιά τα οποία μασούν πολύ αργά το φαγητό τους!

 

Χρήσιμες Συμβουλές!

  • Τα γλυκά πρέπει να καταναλώνονται μαζί ή μετά τα κύρια γεύματα και όχι στα μεσοδιαστήματα. Ενδιάμεσα μπορείτε να δίνετε στο παιδί να τρώει πιο ‘ασφαλή’ σνακ για τα δόντια, όπως φρούτα, λαχανικά ή απλά γαλακτοκομικά (τυρί, απλό γιαούρτι).
  • Αποφεύγετε τις ‘επικίνδυνες’ κολλώδεις γλυκές τροφές (καραμέλες, γλειφιτζούρια, ζελεδάκια) που παραμένουν για μεγάλο χρόνο στο στόμα.
  • Μην μάθετε το παιδί σας να ξεδιψάει με αναψυκτικά, χυμούς ή σοκολατούχο γάλα. Ο καλύτερος τρόπος να ξεδιψάσει είναι να πίνει νερό.
  • Δίνετε στο παιδί σας να πίνει λίγο νερό μετά την κατανάλωση γλυκών για να ‘ξεπλένεται’ το στόμα από τα ‘επικίνδυνα’ οξέα.
  • Επιβραβεύστε τα παιδιά με υγιεινά σνακ και όχι με σοκολάτες και καραμέλες. Το ίδιο πείτε και στο οικογενειακό σας περιβάλλον να κάνουν!
  • Μην ξεχνάτε ότι τα παιδιά μιμούνται τους γονείς τους. Φροντίστε εσείς να τους δώσετε το σωστό παράδειγμα υγιεινής διατροφής.